Productora audiovisual a Barcelona, com escollir a la millor?
  |   Productora Audiovisual   |   No comment

Com escollir una productora audiovisual a Barcelona

Si com a empresa estàs pensant en utilitzar el videomarketing per promocionar la teva marca, producte o servei és provable que et preguntis en què et pot ajudar una productora audiovisual a Barcelona. Conèixer què fa exactament aquest tipus d’empresa i els serveis que ofereix et serà útil a l’hora de seleccionar-ne una per dur a terme el teu projecte audiovisual.

Què és una productora audiovisual?

Podem dir que una productora audiovisual és una empresa especialitzada en la creació de continguts de vídeo en qualsevol de les seves variants. N’hi ha de grans i petites, genèriques i especialitzades. I és que no és el mateix una producció audiovisual per una serie de televisió, un documental, un vídeo corporatiu o un vídeo promocional a Barcelona. L’equip, els recursos i els coneixements necessaris són molt diferents en cada cas i és per això que cal escollir bé la productora audiovisual que s’adapti millor a les teves necessitats concretes.

Quins beneficis aporta?

D’entrada comptar amb algú especialitzat t’assegura treballar amb professionals qualificats, cosa que et dona més garanties d’arribar a un producte final de qualitat i més credibilitat de cara a l’usuari final. Per una altre part una productora audiovisual a Barcelona disposa de la capacitat i les eines per oferir un servei adequat a les teves necessitats. Sempre tindràs algú en qui recolzar-te quan decideixis tirar endavant qualsevol contingut audiovisual; i és que segur que acabarà sent un proveïdor de confiança.

L’objectiu final de tota productora audiovisual és aconseguir un vídeo atractiu i funcional que destaqui les qualitats de la teva marca, producte o servei i que ajudi a la seva comercialització.

Per on començo?

Un primer pas seria buscar una productora audiovisual que s’adeqüi a les teves necessitats. Per exemple, si el que vols és promocionar un producte o servei, donar cobertura a un esdeveniment o elaborar un vídeo formatiu, el que necessitaràs és una productora especialitzada en el món empresarial. Comptar amb algú especialitzat és bàsic i sol ser una garantia de bon servei.

És molt important que aquesta especialització vagi en línia a les teves necessitats. Això vol dir que, per exemple, una productora especialitzada en donar cobertura a esdeveniments en directe via streaming potser no és la més adequada per portar a terme un projecte documental, o una productora especialitzada en series de ficció es provable que no pugui donar una bona resposta a un encàrrec d’un vídeo formatiu per un ús intern o corporatiu.

Més enllà de l’experiència, dimensió i currículum d’una productora audiovisual a Barcelona, aquesta ha de parlar el mateix idioma que tu i ha de conèixer les dinàmiques i particularitats del sector al que es dirigirà el vídeo.

La proximitat geogràfica és important.

Si estàs ubicat a Catalunya, i més concretament a la província de Barcelona, el primer que has de fer és buscar una productora de vídeo a Barcelona. Si bé vivim en un món cada cop més global i deslocalitzat, una productora audiovisual de proximitat t’estalviarà temps i recursos ja que és una empresa amb la que acabaràs treballant de forma cíclica. A mig plaç, es convertirà en una extensió del teu propi equip, algú que t’ajudarà a portar a terme determinats projectes i en qui acabaràs fent confiança. Que geogràficament sigui una empresa propera ho farà tot més àgil i no repercutirà de forma negativa en els costos de cada projecte.

Compte per què avui en dia hi ha moltes productores audiovisuals que, a internet, s’anuncien i es venen com a empreses locals dins de tot el territori nacional. Utilitzen el SEO per posicionar-se geogràficament com si estiguessin ubicades a totes les províncies del país per tal de sortir en bona posició en els buscadors. Intenta esbrinar on està ubicada realment l’empresa i desconfia de qui utilitza aquestes pràctiques. La transparència és un valor important.

Seguretat i experiència.

Una productora audiovisual amb experiència i trajectòria professional entendrà millor les teves necessitats i sabrà traduir les teves paraules a imatges.

El saber fer és un factor diferencial que t’aporta tranquil·litat ja que saps que aquella productora audiovisual ha passat per aquella situació en diferents ocasions i, per tant, sap com encarar-la de la forma més idònia.

L’experiència també aporta un plus de seguretat doncs permet valorar tots els riscos amb més perspectiva i ser més conscient del que cal estar pendent en cada moment. Ja ho diuen; l’experiència és un grau.

Una productora audiovisual a Barcelona amb llarga trajectòria professional sempre tindrà un pla B en cada situació de treball. Un exemple pot ser el posar a la teva disposició una unitat de càmera extra per poder fer front a qualsevol incidència. Pregunta sobre això quan demanis un pressupost.

Com treballa una productora audiovisual a Barcelona?

El primer és saber quines son les teves necessitats i els teus objectius. És molt important focalitzar els esforços en això per tal d’arribar a resultats òptims aprofitant al màxim els recursos disponibles.

L’habitual és fer una primera reunió informativa per veure quin tipus de producte o servei ofereixes, com funciona, el valor afegit que aporta, quins problemes soluciona o a qui va dirigit. També és important conèixer la teva empresa, la seva trajectòria, d’on bé i cap on va.

Ja veus que realment has de donar força informació a la productora audiovisual i, per tant, és bàsic que sigui una empresa que et doni confiança. La confidencialitat i la discreció son trets molt importants.

El següent pas és que et facin un pressupost acord a tot el parlat. Demana que el pressupost sigui detallat i amb les principals partides desglossades per tal que sàpigues com es reparteixen els recursos i què val cada part del procés audiovisual.

Aquesta és una mostra més de que la productora audiovisual a Barcelona amb la que has decidit treballar és transparent i vol una relació de confiança mútua. Desconfia de pressupostos generals on només es donen uns conceptes i un preu global de tota la producció audiovisual, poden acabar sent una font de problemes.

Un cop acceptat el pressupost ja es pot passar a la pràctica.

Tota producció de vídeo a Barcelona està formada de tres fases; preproducció, producció i postproduccó.

Preproducció

És la fase inicial de qualsevol producció audiovisual a Barcelona.

Es tracta d’organitzar el projecte a tots nivells. Buscar localitzacions i gestionar permisos. Si es farà tot dins la pròpia empresa cal veure els espais per detectar necessitats específiques, mirar els millors horaris de treball i posar dates al calendari per la filmació i l’entrega del projecte.

Cal posar sobre la taula tota la informació del producte, marca o servei que es vol promocionar i definir quins son els objectius. Aquesta fase pot suposar una petita conversa o varis dies de treball depenent de la complexitat del projecte audiovisual. Una bona preproducció és important per evitar pèrdues de temps i estalviar recursos.

Producció

És la posada en pràctica de la fase anterior i on s’enregistren les imatges que seran la base del vídeo. És molt important que tu i el teu equip estigueu implicats en aquesta fase del projecte ja que ningú coneix millor el producte o servei sobre el que s’està treballant. A tal efecte seria bo que sempre puguis veure el material que s’està enregistrant per poder comprovar in situ que tot el que es fa sigui correcte. L’ideal és que la productora audiovisual et posi un monitor de vídeo per tu i el teu equip i puguis anar veient com evoluciona tot. És important que tot l’acordat a la preproducció es respecti i així es pugui complir amb els horaris pactats, que tot funcioni bé i no hi hagi retards ni pèrdues de temps.

Postproducció

És la fase final del projecte i on es dona forma al vídeo amb l’edició de les imatges, afegint música, veu, gràfics i tot allò necessari.

Durant aquest procés es solen fer varies versions del vídeo, començant per una primera versió bàsica que es va evolucionant afegint cada cop més elements.

Si s’ha fet bé la feina en les fases de treball anteriors, aquí no hi ha d’haver sorpreses però és cert que sempre hi ha detalls a polir. Cal que durant la postproducció puguis opinar en tot moment i demanar els canvis que creguis necessaris. Assegura’t de deixar clar aquest punt quan demanis un pressupost a una productora audiovisual a Barcelona.

Difusió; puc utilitzar el vídeo pel que vulgui?

Normalment la productora audiovisual acaba la seva feina amb l’entrega del vídeo.

No obstant és important que s’hagi parlat amb anterioritat de quin serà l’ús final d’aquest. No és el mateix anar a televisions autonòmiques, estatals o internet. Si parlem d’internet, no és el mateix penjar el vídeo a un canal de Youtube per un us intern o corporatiu que si volem fer una campanya amb publicacions promocionades. Hi ha partides del pressupost que poden variar en funció de la difusió que tingui el vídeo. Un exemple pot ser la música; tant si és de biblioteca com feta a mida, hi ha uns paràmetres a tenir en compte a l’hora de contractar-la. Un altre exemple podria ser el de models i figurants professionals que solen cobrar en funció de la difusió i el temps que es promocionarà el vídeo.

Per tal de que no hi hagi sorpreses d’última hora és important transmetre a la productora audiovisual a Barcelona totes les teves necessitats en aquesta matèria. Des de Cumulonimbus Audiovisuals podem fer tota aquesta tasca i assessorar-te per portar els teus projectes audiovisuals a bon port.

Ara que ja saps que és, què aporta i com treballa una productora audiovisual a Barcelona potser ens voldràs conèixer millor.

Com empresa audiovisual a Barcelona a la nostra web podràs veure veure tot el que et podem oferir amb molts exemples de diferents tipus de vídeo. No dubtis a posar-te en contacte amb nosaltres per aclarir qualsevol dubte o ampliar informació.

No Comments

Post A Comment